Κυριακή 24 Απριλίου 2011

Η ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

Η Κυριακή του Πάσχα
Πάσχα είναι Εβραϊκή λέξη και σημαίνει διάβαση – πέρασμα. Ο Μωυσής με εντολή του Θεού ελευθέρωσε τους Ισραηλίτες από τη δουλεία των Αιγυπτίων και την τυραννία του Φαραώ. Τους οδήγησε μέσα από την Ερυθρά θάλασσα, αφού τη χώρισε στα δυο και τους πήγε στη γη Χαναάν. Αυτό το μεγάλο γεγονός το ονόμασαν οι Ισραηλίτες  Πάσχα. Ο Χριστός σαν νέος Μωυσής νικά  το θάνατο, που σύμβολο του ήταν ο Φαραώ. Ελευθερώνει τους ανθρώπους από την αμαρτία και το θάνατο. Αυτό είναι το νέο Πάσχα, που γιορτά­ζουμε οι Χριστιανοί. Είναι το πέρασμα–διάβαση που μας χάρισε ο Χρι­στός, οδηγώντας εμάς, που Τον ακολουθούμε και πάμε μαζί Του, από το θάνατο στην αιώνια ζωή. Το Μεγάλο Σάββατο το βράδυ, μεσάνυκτα, ο ιερέας θα ψάλλει στην Ωραία Πύλη το «Δεύτε λάβετε φως  εκ του ανεσπέρου Φωτός...  και θα μας δώσει το Άγιο Φως. Μετά θα βγούμε στην αυλή με αναμμένες λαμπάδες. Θα ακούσουμε το Αναστάσιμο Ευαγγέλιο και θα ψάλλουμε το: Χριστός Ανέστη. Θα ακολουθήσει ο όρθρος και η Πασχαλινή θεία Λειτουργία. 
ΜΗ ΜΟΥ ΑΠΤΟΥ


Την άλλη μέρα της γιορτής του Εβραϊκού Πάσχα ,δηλαδή τη Κυριακή πρωί χαράματα, πήγε η Μαρία η Μαγδαληνή στον Τάφο και βλέπει τη πέτρα ,που έκλεινε τον τάφο ,να έχει μετακινη­θεί. Τρέχει και λέει στον Πέτρο και Ιωάννη : Άνοιξαν τον τάφο και πήραν τον Κύριο και δεν ξέρουμε πού τον πήγαν. Οι δυο μαθητές τρέχοντας τότε έφτασαν στον τάφο. Ο Ιωάννης σαν μικρότερος έτρεχε πιο γρήγορα. Πράγματι στον τάφο βρίσκονταν μόνο το σινδόνι και το σουδάριο τυλιγμένα σε μια άκρη. Δεν το πίστευαν στα μάτια τους! Η Μαρία, καθώς βρισκόταν έξω από τον τάφο και έκλαιε, βλέπει ξαφνικά μπροστά της τον αναστημένο Κύριο. Τί έχεις και κλαις , ποιον ψάχνεις; τη ρωτά. Εκείνη όμως που δεν τον αναγνώρισε, γιατί νόμισε πως ήταν ο κηπουρός ,του λέει: Κύριε, σε παρακαλώ ,αν εσύ τον πήρες, δώσε μου τον κι εγώ θα τον πάρω. Ο Χριστός τότε της μίλησε με το όνομά της:  Μαρία! Γνώριμη η φωνή Του.  Διδάσκαλέ μου, απαντά εκείνη και πέφτει να τον ακουμπήσει.  Μη μου άπτου, μη με αγγίζεις, της λέει ο Χριστός, γιατί ακόμα δεν πήγα στον Ουράνιο Πατέρα μου. Πήγαινε όμως και πες στους αδελφούς και μαθητές μου πως θα τους συναντήσω στη Γαλιλαία.   Ο Χριστός μετά την Ανάσταση Του εμφανίστηκε ένδεκα φορές, όπως διαβάζουμε στα άγια Ευαγγέλια, στους μαθητές Του.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου