Η ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
Η γιορτή αυτή αναφέρεται στο γεγονός της μεταμορφώσεως του Χριστού επάνω στο όρος Θαβώρ. Καθώς μας περιγράφει το Άγιο Ευαγγέλιο ο Χριστός πήρε μαζί Του τρείς από τους δώδεκα μαθητές Του, τον Πέτρο, τον Ιάκωβο και τον Ιωάννη και ανέβηκαν στο όρος Θαβώρ. Εκεί μεταμορφώθηκε. Δηλαδή άνοιξε τα πνευματικά μάτια των μαθητών Του κι αυτοί τον είδαν όπως είναι στην πραγματικότητα, μέσα στο άκτιστο φως της θεότητος. Το πρόσωπο Του δηλαδή έλαμψε όπως ο ήλιος και τα ρούχα Του άστραψαν σαν το φως. Εκείνη την ώρα παρουσιάστηκαν δύο πρόσωπα της Π. Διαθήκης, ο Μωυσής και ο προφήτης Ηλίας και συνομιλούσαν μαζί του. Οι μαθητές από το φόβο τους έπεσαν στη γη και ο Πέτρος στράφηκε προς το Χριστό και του λέει: Θες να κάνουμε τρείς σκηνές; Μια για σένα, μιά για τον Μωυσή και μιά για τον Ηλία; Μετά από λίγο κοίταξαν και δεν είδαν κανένα παρά μόνο τον Χριστό. Τότε ο Χριστός τους είπε να μή το μαρτυρήσουν παρά μόνο μετά την ανάστασή Του.
Αυτό το γεγονός γιορτάζουμε την ημέρα αυτή. Η Εκκλησία μας θέλει να μας θυμίσει πώς είμασταν πριν από την πτώση, πριν από την αμαρτία. Οι πρωτόπλαστοι στον Παράδεισο ήταν ντυμένοι μέσα στο φως κι έλαμπαν σαν το Χριστό όπως φανερώθηκε τη μέρα της μεταμορφώσεως γι αυτό ενώ ήσαν γυμνοί δεν εντρέποντο. Κι έπειτα θέλει να μας θυμίσει πως πρέπει να αγωνιστούμε να ξανα αποκτήσουμε αυτή τη χάρη που χάσαμε με την αμαρτία και να ζήσουμε πάλι μέσα στο άκτιστο φως όπως το ειδαν οι μαθητές στο όρος της μεταμορφώσεως. Οι τρεις μαθητές αξιώθηκαν να δουν το φως μέσα στο οποίο θα ζουν όλοι οι άγιοι στην ουράνια Βασιλεία. Κάποιοι από τους αγίους της Εκκλησίας μας που καθάρισαν τη ψυχή τους με τη μετάνοια και την προσευχή μπόρεσαν από αυτή τη ζωή και έβλεπαν αυτό το άκτιστο φως που είδαν οι τρεις μαθητές.
Ο Χριστός συνομιλώντας με τα δύο πρόσωπα της Π. Διαθήκης που παρουσιάστηκαν, θέλει να μας βεβαιώσει ακόμα ότι είναι κύριος και της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης, δηλαδή και των ζώντων και των κεκοιμημένων.
Την ημέρα αυτή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος έχουμε κατάλυση ιχθύος. Δηλαδή μπορούμε να φάμε ψάρι, επειδή είναι Δεσποτική εορτή. Αν δεν ηταν μέσα στην αυστηρή νηστεία της Παναγίας θα τρώγαμε απ’ όλα, όμως επειδή πέφτει μέσα στο δεκαπενταύγουστο μόνο ψάρι επιτρέπεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου