Η
επίσκεψή μας στη Ρίγα της Λετονίας είχε σα στόχο να γνωρίσουμε- όσο αυτό είναι
δυνατό σ’ ένα τόσο μικρό χρονικό διάστημα- το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας,
τον τρόπο λειτουργίας των σχολείων, τη σχολική καθημερινότητα.
Ένα
ηλιόλουστο πρωινό, λοιπόν, οι εκπαιδευτικοί έξι χωρών της Ευρώπης, βρεθήκαμε στη Ρίγα. Η πρώτη μας εντύπωση πολύ καλή καθώς το
σχολείο βρισκόταν σε μια περιοχή κοντά στη φύση με πολλά δέντρα, πολύ ελεύθερο
χώρο και τεράστια παιδική χαρά.
Η
υποδοχή των Λετονών συναδέλφων και του διευθυντή τους ήταν θερμή και εγκάρδια.
Ένα παραδοσιακό τραγούδι από μαθητές ντυμένους με τοπικές φορεσιές ήταν το
«καλωσόρισμα». Στη συνέχεια ξεναγηθήκαμε στους χώρους του σχολείου. Διέθετε
ευρύχωρες αίθουσες διδασκαλίας, αίθουσα εκδηλώσεων, αίθουσα υποδοχής
επισκεπτών, μουσείο, εστιατόριο, αίθουσες διδασκαλίας διαφόρων οργάνων μουσικής
και πολλές αίθουσες καλλιτεχνικών. Μας έκανε εντύπωση η διακριτική διακόσμηση
στις αίθουσες και τους διαδρόμους αλλά κυρίως η καθαριότητα των χώρων, κάτι στο
οποίο συμμετέχουν ενεργά όλοι οι μαθητές.
Σειρά
είχε η επίσκεψη στις αίθουσες διδασκαλίας. Κάθε τάξη είχε 10-15 μαθητές που ο
καθένας καθόταν στο ατομικό του θρανίο. Ο χώρος «ζεστός», στολισμένος με
εργασίες των μαθητών. Εντύπωση μας έκανε ο «κλασικός» μαυροπίνακας, όμως δίπλα
υπήρχε και ο «μοντέρνος» projector
με
μια μεγάλη οθόνη για να καλύπτει και τις σύγχρονες ανάγκες. Ο κάθε
εκπαιδευτικός είχε ετοιμάσει κάτι για υποδοχή κι ένα κολάζ για δώρο. Όπως μας
είπαν, μέχρι την τρίτη τάξη, τα παιδιά δε διδάσκονται Ιστορία και Γεωγραφία,
αντίθετα δίνουν μεγάλη βαρύτητα στις τέχνες και κυρίως στη μουσική και τη
ζωγραφική. Αυτό το διαπιστώσαμε και οι ίδιοι όταν απολαύσαμε ένα ωριαίο
κονσέρτο από παιδιά ηλικίας 6-12 ετών στην αίθουσα εκδηλώσεων.
Ο
χρόνος παραμονής στο σχολείο διαρκεί ως τις 5 το απόγευμα με ένα μεγάλο
διάλειμμα για φαγητό που ετοιμάζουν οι δυο μάγειρες στο εστιατόριο.
Οι
εντυπώσεις με τις οποίες αποχαιρετήσαμε τους μαθητές και τους ήταν άριστες. Ένα
σχολικό κτίριο πολύ καλά οργανωμένο, ευγενικά παιδιά, άψογοι οικοδεσπότες…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου