Θέλοντας να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που καθημερινά ταλανίζουν τη σχολική μας ζωή, καιρό τώρα έχουμε ανοίξει ένα διάλογο με τους μαθητές και τις μαθήτριές μας, προκειμένου πρώτιστα να προβληματιστούμε, στη συνέχεια να συζητήσουμε, να προτείνουμε, να λάβουμε αποφάσεις και να συναποφασίσουμε, να δουλέψουμε γι’ αυτές όλοι μαζί, για να δώσουμε λύσεις στα προβλήματά μας.
Ο
διάλογος αυτός εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο δράσεων και αποτελεσματικών
πρακτικών που εφαρμόζει το σχολείο μας ενάντια στη βία.
Σήμερα,
συνεχίζοντας τα βιωματικά εργαστήρια
θελήσαμε με τα παιδιά των δύο τμημάτων της Ε΄ τάξης, να σκιαγραφήσουμε το
προφίλ του επιτηρητή εφημερίας, ένα ρόλο που εθελοντικά σκοπεύουμε να
ενεργοποιήσουμε από την ερχόμενη εβδομάδα. Ο
επιτηρητής εφημερίας θα εποπτεύει μαζί με τους εφημερεύοντες
εκπαιδευτικούς, θα ακούει, θα παρέχει βοήθεια και θα διαμεσολαβεί μεταξύ των παιδιών που
αντιμετωπίζουν δυσκολία στο διάλειμμα ή αθετούν τους κανόνες του σχολείου μας,
αναφορικά α. με την υγιεινή και την
καθαριότητα του σχολικού περιβάλλοντος, β. την ασφάλεια των μαθητών/τριών και
γ. τη συμπεριφορά. Θελήσαμε επίσης
να ορίσουμε και τα καθήκοντα του
επιτηρητή εφημερίας, όπως και τις συνέπειες αυτών που δεν θα υπακούουν
στους επιτηρητές εκπαιδευτικούς.
Στη
συνέχεια τα αποτελέσματα των εργαστηρίων θα δοθούν για διαβούλευση στους
μαθητές και τις μαθήτριες της Δ΄ και Στ΄ τάξης, και αφού ολοκληρωθούν, θα
υπογραφούν και θα κοινοποιηθούν στα παιδιά των μικρότερων τάξεων. Προβλέπουμε,
πως θα αντιμετωπίσουμε δυσκολίες- ειδικά στην αρχή- αλλά σκοπεύουμε να
παρακολουθήσουμε στενά το νέο αυτό θεσμό, που θα βελτιώσει τη σχολική μας ζωή και θα προάγει τη
συνεργατική αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών και μαθητριών μας.
Η
δασκάλα της Ε1
Κουτσουρά
Ζωή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου