ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ
Σκουπίδια-
Ανακύκλωση
(έρευνα
της Δ1 τάξης στα πλαίσια της Μελέτη
περιβάλλοντος)
1. Στο
σχολείο: Πετάω τα σκουπίδια
Α . Στα καλάθια
Β. Κάτω ( στην αίθουσα ή την αυλή)
Γ. Και στα δυο
2. Όταν έχω μικρά σκουπίδια:
Α. Τα παίρνω στην τσέπη μου και τα πετάω στο σπίτι.
Β. Τα πετάω κάτω
Γ . Τα πετάω στους κάδους της τάξης ή της αυλής.
3. Τα παλιά μου τετράδια:
Α. Τα πετάω στα σκουπίδια
Β. Τα φέρνω στον κάδο ανακύκλωσης του Σχολείου ή αλλού
Γ. Τα χρησιμοποιώ σαν πρόχειρα
Α . Στα καλάθια
Β. Κάτω ( στην αίθουσα ή την αυλή)
Γ. Και στα δυο
2. Όταν έχω μικρά σκουπίδια:
Α. Τα παίρνω στην τσέπη μου και τα πετάω στο σπίτι.
Β. Τα πετάω κάτω
Γ . Τα πετάω στους κάδους της τάξης ή της αυλής.
3. Τα παλιά μου τετράδια:
Α. Τα πετάω στα σκουπίδια
Β. Τα φέρνω στον κάδο ανακύκλωσης του Σχολείου ή αλλού
Γ. Τα χρησιμοποιώ σαν πρόχειρα
4. Πάω εκδρομή με την οικογένειά μου στο δάσος ή αλλού. Πριν φύγω
Α. Μαζεύω τα σκουπίδια μου
Β. Μαζεύω τα δικά μου κι ό,τι άλλο βρω εκεί και μπορώ (με γάντια)
Γ. Δε μαζεύω τίποτα… Τα παρατάω και φεύγω
Δ. Τα παίρνω μαζί μου για να τα πετάξω σε κάδους που θα βρω στη διαδρομή
5. Στο σχολείο μας υπάρχει κάδος ανακύκλωσης χαρτιού. Τα χαρτιά από το σπίτι
Α. Τα φέρνω στον κάδο
Β. Εξακολουθώ να τα πετάω στα σκουπίδια…
6. Όταν ταξιδεύω με τους γονείς μου με το αυτοκίνητό μας
Α. Ανοίγω το παράθυρο και πετάω έξω τα σκουπίδια
Β. Έχω μαζί μου μια σακούλα, τα μαζεύω για να τα πετάξω σε κάδο απορριμμάτων
7. Όταν πάω για ψώνια με τους γονείς μου χρησιμοποιώ σακούλες
Α. Πλαστικές
Β. Χάρτινες
Γ. Πάνινες ( επαναχρησιμοποιούμενες)
8. Βλέπεις κάποιο συμμαθητή σου να πετά κάτω τα σκουπίδια του
Α. Του συστήνεις (λες) να τα πετά στους κάδους
Β. Αδιαφορείς (Δεν κάνεις και δε λες τίποτα)
Γ. Τα μαζεύεις εσύ…
9. Η τάξη σου έχει αποφασίσει ένα απόγευμα να καθαρίσει το πάρκο απέναντι από το σχολείο σου , που το έχει υιοθετήσει…
Α. Συμμετέχεις (πηγαίνεις κι εσύ)
Β. Κάνεις τον άρρωστο
Γ. Αδιαφορείς. Πηγαίνεις να παίξεις σε άλλη παιδική χαρά…
( Κύκλωσε ή το Α ή το Β ή το Γ ή το Δ. Ένα από κάθε ερώτηση )
Από τις απαντήσεις
που δώσαμε καταλήξαμε στα παρακάτω
συμπεράσματα:
- Οι 16/20 πετάμε τα σκουπίδια μας στο καλάθι.
- Οι 14/20 επαναχρησιμοποιούμε τα παλιά τετράδια για πρόχειρα.
- Όταν πάμε εκδρομή με την οικογένειά μας στο δάσος, οι 6/20 μαζεύουμε τα σκουπίδια, οι 6/20 μαζεύουμε και τα σκουπίδια των άλλων και οι 8/20 τα παίρνουμε και τα πετάμε στον κάδο του σπιτιού μας.
- Η παρουσία του κάδου στο σχολείο μας βελτίωσε κατά πολύ την ανακύκλωση.
- Οι 15/20 έχουμε μια σακούλα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και μαζεύουμε τα σκουπίδια που βγάζουμε.
- Χρησιμοποιούμε για τα ψώνια μας κυρίως τις πλαστικές σακούλες, πολύ λιγότερο πάνινες και καθόλου χάρτινες.
- Οι μισοί από μας όταν βλέπουμε κάποιο παιδί να πετά κάτω σκουπίδι του συστήνουμε να το βάλει στον κάδο, 7 το μαζεύουμε εμείς και υπάρχουν 3 από μας που αδιαφορούν. Ντροπή!
- Οι 19/20 ενδιαφερόμαστε για την καθαριότητα του χώρου που παίζουμε καθημερινά. Ο ένας που απάντησε αρνητικά, μας είπε ποιος είναι και πως μπερδεύτηκε στην απάντηση που έδωσε!Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ1 τάξης.
Συνέντευξη από την καθαρίστρια του σχολείου μας την
κυρία Βάσω.
Για την κυρία
Βάσω ήταν η πρώτη φορά που μπήκε στην τάξη μας, ενώ ήμασταν κι εμείς εκεί. Έχει
συνηθίσει να μας επισκέπτεται, όταν εμείς φεύγουμε για το σπίτι μας κι εκείνη
αναλαμβάνει να καθαρίσει την τάξη, και
να μας την παραδώσει έτοιμη και καθαρή
για την επόμενη μέρα. Ήταν μια καλή
ευκαιρία να βρεθούμε και να κουβεντιάσουμε.
Μαθητές/τριες: Κυρία Βάσω, γνωρίζουμε πως ο χρόνος σας είναι
πολύτιμος , με τόσα πολλά που κάνετε , για να είναι καθαρό το σχολείο μας.
Όμως θα θέλαμε να σας
απασχολήσουμε λίγο και να μας πείτε μερικά πράγματα για τα
σκουπίδια που καθημερινά μαζεύετε από τις τάξεις και την αυλή.
Μαθητές/τριες: Πόσα σκουπίδια πετάτε κάθε μέρα;
Μαθητές/τριες: Πόσα σκουπίδια πετάτε κάθε μέρα;
κ. Βάσω: Γεμίζω συνήθως με σκουπίδια
μία πλαστική σακούλα γίγας.
Μαθητές/τριες:Τι είναι τα σκουπίδια που πετάτε συνήθως ;
Μαθητές/τριες:Τι είναι τα σκουπίδια που πετάτε συνήθως ;
κ.
Βάσω: Είναι αλουμινόφυλλα,
μπουκάλια νερού, απομεινάρια από
σάντουιτς και κρουασάν, χαρτιά.
Μαθητές/τριες: Από τα σκουπίδια που μαζεύετε μπορείτε να υποθέσετε αν τα παιδιά του σχολείου μας τρέφονται υγιεινά στο χρόνο που βρίσκονται σ΄αυτό;
Μαθητές/τριες: Από τα σκουπίδια που μαζεύετε μπορείτε να υποθέσετε αν τα παιδιά του σχολείου μας τρέφονται υγιεινά στο χρόνο που βρίσκονται σ΄αυτό;
κ.
Βάσω: Μπορώ να πω ότι τον τελευταίο χρόνο τα παιδιά παίρνουν
φαγητό από το σπίτι και τρώνε λιγότερα
κρουασάν και πατατάκια.
Μαθητές/τριες: Τι άλλο φαγώσιμο βρίσκετε στα καλάθια των τάξεων και της αυλής;
Μαθητές/τριες: Τι άλλο φαγώσιμο βρίσκετε στα καλάθια των τάξεων και της αυλής;
κ.
Βάσω: Τις πιο
πολλές φορές βρίσκω άθικτα σάντουιτς.
Μαθητές/τριες: Τα φαγώσιμα σκουπίδια τι τα κάνετε , τα πετάτε στους κάδους ;
Μαθητές/τριες: Τα φαγώσιμα σκουπίδια τι τα κάνετε , τα πετάτε στους κάδους ;
κ.
Βάσω: Τα μαζεύω και ταΐζω ένα σκυλάκι.
Μαθητές/τριες: Βρίσκετε πράγματα που θα μπορούσαν να είναι χρήσιμα, που θα μπορούν να ξαναχρησιμοποιηθούν;
Μαθητές/τριες: Βρίσκετε πράγματα που θα μπορούσαν να είναι χρήσιμα, που θα μπορούν να ξαναχρησιμοποιηθούν;
κ.
Βάσω: Τα πλαστικά μπουκάλια.
Μαθητές/τριες: Κι αυτά τι τα κάνετε; Τα πετάτε στα σκουπίδια;
Μαθητές/τριες: Κι αυτά τι τα κάνετε; Τα πετάτε στα σκουπίδια;
κ.
Βάσω: Τα πετάω μαζί
με τα άλλα σκουπίδια.
Μαθητές/τριες: Έχει μειωθεί ο όγκος των σκουπιδιών μετά την τοποθέτηση του κάδου ανακύκλωσης χαρτιού έξω από την αυλή μας;
Μαθητές/τριες: Έχει μειωθεί ο όγκος των σκουπιδιών μετά την τοποθέτηση του κάδου ανακύκλωσης χαρτιού έξω από την αυλή μας;
κ.
Βάσω: Ναι, πάρα πολύ έχει μειωθεί ο όγκος των σκουπιδιών.
Εγώ στην ανακύκλωση πετώ μόνο τα χάρτινα κιβώτια.
Μαθητές/τριες: Από ποιες τάξεις μαζεύετε περισσότερα σκουπίδια;
Μαθητές/τριες: Από ποιες τάξεις μαζεύετε περισσότερα σκουπίδια;
κ.
Βάσω: Από τις μικρότερες τάξεις μαζεύω τα περισσότερα
σκουπίδια, κυρίως χαρτιά.
Μαθητές/τριες: Ποιες τάξεις τρώνε περισσότερο ανθυγιεινά….( γαριδάκια κλπ);
Μαθητές/τριες: Ποιες τάξεις τρώνε περισσότερο ανθυγιεινά….( γαριδάκια κλπ);
κ.
Βάσω: Στην έκτη τάξη βρίσκω τις περισσότερες σακούλες από
κρουασάν.
Μαθητές/τριες: Κάποιο άλλο πρόβλημα που σχετίζεται με σκουπίδια, αντιμετωπίζετε στο σχολείο μας;
Μαθητές/τριες: Κάποιο άλλο πρόβλημα που σχετίζεται με σκουπίδια, αντιμετωπίζετε στο σχολείο μας;
κ.
Βάσω: Στο προαύλιο τα σκουπίδια είναι πολλά. Μαζεύω
περισσότερα σκουπίδια από την αυλή και λιγότερα από τα καλάθια των τάξεων.
Μαθητές/τριες: Ευχαριστούμε πολύ για τις πολύτιμες πληροφορίες που μας δώσατε, κυρία Βάσω και για τον πολύτιμο χρόνο σας.
Μαθητές/τριες: Ευχαριστούμε πολύ για τις πολύτιμες πληροφορίες που μας δώσατε, κυρία Βάσω και για τον πολύτιμο χρόνο σας.
Η
συνέντευξη που πήραμε από την κυρία Βάσω μας έδωσε την ευκαιρία να
κουβεντιάσουμε για την καθαριότητα του σχολείου μας και να καταλήξουμε στα
παρακάτω συμπεράσματα που θα θέλαμε να τα μοιραστούμε με όλα τα παιδιά του
σχολείου μας και σας τα ανακοινώνουμε:
l Η οικονομική κρίση μας βοήθησε να τρεφόμαστε πιο υγιεινά.
l Τα παιδιά των μικρότερων τάξεων καταναλώνουν περισσότερο χαρτί, αλλά
τρέφονται πιο υγιεινά.
l Τα μεγαλύτερα παιδιά του σχολείου μας τρέφονται λιγότερο υγιεινά.
ΤΙ
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ:
l Θα προτείναμε σε κάθε δάσκαλο/α του σχολείου μας να έχουν
μια σακούλα ή διπλό καλάθι σε κάθε τάξη , ώστε τα πλαστικά μπουκάλια
και τα αλουμινόφυλλα να τα βάζουμε για
ανακύκλωση.
l Τα απομεινάρια των τροφών που μαζεύει η κυρία Βάσω θα μπορούσαμε τα μισά -
να ορίσουμε ένα χώρο στο σχολείο - και να τα αδειάζουμε εκεί, ώστε να ταΐζουμε
και τα πουλιά της περιοχής μας.
l Κάθε Τετάρτη, μετά την προσευχή, φοράμε γάντια και βγαίνουμε στην αυλή για
καθαριότητα.
l Προσκαλούμε και τα άλλα τμήματα του
σχολείου μας, να υιοθετήσουν αυτήν την εθελοντική δραστηριότητα.
Οι μαθητές/τριες της Δ1.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου