Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2014

Με το Erasmus+ στο Afyonkarahisar

Erasmus+  Αναμνηστική φωτογραφία σε τουρκική αίθουσα διδασκαλίας

Επέστρεψε την Παρασκευή το βράδυ, μέσω Κωνσταντινούπολης, από το Afyonkarahisar, αντιπροσωπεία των εκπαιδευτικών του 12ου Δ. Σ. Κατερίνης. Στην αντιπροσωπεία συμμετείχαν ο Διευθυντής του Σχολείου κ. Φελεκίδης Γεώργιος και η εκπαιδευτικός Αγγλικών κ. Τσιούτσιου Μαριάνα. Η Επίσκεψη Στη γειτονική χώρα της Τουρκίας και συγκεκριμένα στην πόλη του “όπιου” πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια τριετούς εκπαιδευτικού προγράμματος Erasmus+ και διήρκησε 5 ημέρες. Το επιδοτούμενο ευρωπαϊκό πρόγραμμα αποτελεί σύμπραξη οκτώ (8) χωρών και συγκεκριμένα της Τουρκίας (συντονίστρια χώρα), της Ελλάδας, της Ρουμανίας, της Πολωνίας, της Τσεχίας, της Λετονίας, της Πορτογαλίας και της Ισπανίας.  Όλες οι εκπαιδευτικές αποστολές αφίχθησαν αεροπορικώς την Κυριακή 9 Νοεμβρίου στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης Κεμάλ Ατατούρκ.  Εκεί τους περίμεναν και τους υποδέχθηκαν εκπρόσωποι του τουρκικού σχολείου με επικεφαλής το Διευθυντή του.



Η πρώτη ημέρα του προγράμματος και δεύτερη της εκδρομής, περιλάμβανε επισκέψεις σε προορισμούς της Πόλης (Ιππόδρομος, Μπλε Τζαμί, Υδραγωγείο του Ιουστινιανού, παλάτι του Τοπ-Καπί, κρουαζιέρα στο Βόσπορο κ.ά.). Δυστυχώς η Αγια-Σοφιά ήταν κλειστή και δεν μπορέσαμε να την επισκεφτούμε (αν και οι Έλληνες εκπαιδευτικοί την είχαν επισκεφτεί παλαιότερα σε εκδρομή που είχε οργανώσει το 12ο Δ. Σ.). Τη Δευτέρα το βράδυ αναχωρήσαμε αεροπορικώς για το Αφιόν Καραχισάρ. Την Τρίτη 11 Νοεμβρίου επισκεφτήκαμε το Παμούκαλε, γνωστή στην αρχαιότητα ως Ιεράπολις.  
Το αρχαίο θέατρο της ιεράπολοης

Η Ιεράπολη ήταν μια αρχαία ελληνική πόλη της Φρυγίας της Μικράς Ασίας.

Η πόλη κυριαρχούσε στην κοιλάδα του ποταμού Λύκου και αναπτύχθηκε εκμεταλλευόμενη την ευνοϊκή θέση της πάνω στο οδικό δίκτυο που συνέδεε το εσωτερικό τμήμα της Ανατολίας με την Μεσόγειο. H Ιεράπολη είναι ένα θαυμαστό αξιοθέατο που συνδυάζει ένα μοναδικό φυσικό τοπίο με μια εντυπωσιακή αρχαία πόλη. Για το λόγο αυτό προστατεύεται από την UNESCO ως μνημείο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.

Οι ιαματικές πηγές θερμών υδάτων ήταν γνωστές για τις θεραπευτικές τους ιδιότητες ήδη από τους Ρωμαϊκούς χρόνους και η εκμετάλλευσή τους ήταν ένας από τους καθοριστικούς παράγοντες στην ανάπτυξη της Ιεράπολης. Μεγάλη εντύπωση μας προξένησε ακόμη το καταπληκτικό αρχαίο θέατρό της Στη σύγχρονη εποχή είναι ένας από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς της Τουρκίας, αλλά η ανεξέλεγκτη μετατροπή του σε θέρετρο είχε αρνητικές επιπτώσεις στο χώρο.
Ιεράπολις

          Οι εντυπώσεις μας ήσαν θαυμάσιες και τα συναισθήματα που μας κατέκλυσαν ανάμεικτα για ευνόητους λόγους…

Το βράδυ φτάσαμε στο Αφιόν Καραχισάρ και καταλύσαμε σε ένα καινούριο ξενοδοχείο.

Το Αφιόν Καραχισάρ (αρχαία Ελληνικά: Ακροϊνόν, Νέα Ελληνικά: Νικόπολις, τουρκικά: Afyonkarahisar), είναι πόλη στη δυτική Μικρά Ασία, η πρωτεύουσα της επαρχίας Αφιόν Καραχισάρ. Το Αφιόν βρίσκεται 250 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της Άγκυρας κατά μήκος του ποταμού Ακάρ. Το υψόμετρο φτάνει τα 1.034 m, ενώ ο πληθυσμός τις 170.455 (απογραφή 2008). Οι χειμώνες είναι ψυχροί και οι δρόμοι συνήθως είναι παγωμένοι, κυρίως λόγω του υψόμετρου που βρίσκεται η πόλη.

Το όνομα στα τουρκικά σημαίνει όπιο μαύρο-κάστρο, δεδομένου ότι το όπιο καλλιεργείτο ευρέως εδώ και ότι υπάρχει ένα κάστρο χτισμένο πάνω σε μαύρο βράχο.



Φωτογραφία από την εκδήλωση υποδοχής

Το πρωί της Τετάρτης άρχιζε ουσιαστικά το πρόγραμμά μας, όταν και μας περίμενε ίσως η μεγαλύτερη έκπληξη του προγράμματος. Σε ένα καταστόλιστο Δημοτικό Σχολείο περίμεναν παρατεταγμένα τα παιδιά με τους εκπαιδευτικούς τους και πολλούς γονείς την ευρωπαϊκή εκπαιδευτική αποστολή του Erasmus+. Χορέψανε οι μαθητές παραδοσιακούς χορούς και δραματοποιήσανε θέματα από την τοπική τους κουλτούρα και παράδοση. Όταν επισκεφτήκαμε τα τμήματα του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού, οι μαθητές κάτι είχαν να μας παρουσιάσουν και κάτι δικό τους, προσωπικό, είχαν να μας προσφέρουν. Στην επίσκεψη αυτή η ελληνική αποστολή έδωσε δείγματα της άψογης και πλούσιας φιλοξενίας που επιφυλάσσει για το Μάιο του 2015 στις υπόλοιπες αποστολές. Φορτωμένη με πολλά δώρα (πολλά από τα οποία ήταν φτιαγμένα από τους μαθητές μας) και με πολλά γλυκίσματα έγινε πόλος έλξης για τους μικρούς Τούρκους μαθητές. Στο Διευθυντή του σχολείου προσφέραμε μια μαρμάρινη κεφαλή του Ασκληπιού ενώ το δικό τους αντίδωρο υπήρξε μια πορσελάνινη χορευτική φιγούρα ενός Δερβίση.
Φωτογραφία από την εκδήλωση υποδοχής

Η συνέχεια του προγράμματος υπήρξε με μικρές εξαιρέσεις αφιερωμένη στην οργάνωση του προγράμματος. Ο τίτλος του είναι “Touch The Magic Of Fairy Tales” και έχει σχέση με τη μαγεία των  παραμυθιών. Σαν Πρόγραμμα αξιολογήθηκε και κατέλαβε την πρώτη θέση στη γειτονική χώρα ανάμεσα σε εκατοντάδες άλλα προγράμματα!

Την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου, σε μια διακοπή του προγράμματος επισκεφτήκαμε το Διευθυντή Εκπαίδευσης της Πόλης του Αφιόν Καραχισάρ, ο οποίος επόπτευε όλες τις σχολικές μονάδες όλων των βαθμίδων της περιοχής του. Η φιλοξενία και πάλι υπήρξε εξαιρετική. Η ελληνική αποστολή του έκανε δώρο μια μαρμάρινη κεφαλή του Δία που τον εντυπωσίασε. Μας διαβεβαίωσε ότι θα την τοποθετούσε σε περίοπτη θέση της υπηρεσίας του.
Τουρκικό Νηπιαγωγείο

Την Πέμπτη το βράδυ κάναμε μια επίσκεψη στο παραδοσιακό εμπορικό κέντρο της πόλης που μας έφερε αναμνήσεις από την Κατερίνη, άλλων δεκαετιών. Τα καταστήματα όμως έσφυζαν από παραδοσιακά και σύγχρονα εμπορεύματα… Αφού κάναμε τις απαραίτητες αγορές για τα δώρα που έπρεπε να φέρουμε σε οικείους και φίλους κλείσαμε ουσιαστικά και την επίσκεψη στο Αφιόν Καραχισάρ και το συνεργαζόμενο σχολείο. Η ημέρα της Παρασκευής αποτελούσε μια τυπική διαδικασία επιστροφής για όλες τις αποστολές που συμμετείχαν.    
Η κ. Μαριάννα ανταποδίδει τα δώρα των οικοδεσποτών

Αναστοχαζόμενοι το πρώτο μας Mobility (κινητικότητα) δεν δυσκολευτήκαμε καθόλου να αντιληφθούμε την ποικιλόμορφη αξία του προγράμματος Erasmus+ σε πολλά επίπεδα:

·        Έφερε κοντά τους εκπαιδευτικούς 8 κρατών και πραγματοποιήθηκε αμφίδρομη ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με τα εκπαιδευτικά συστήματα που εφαρμόζονται στις χώρες τους.

·        Έγινε πράξη η ζητούμενη συνεργασία ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές.

·        Δόθηκε η δυνατότητα σε μαθητές να έρθουν σε μια πρώτη επαφή για γνωριμία, μέσω κυρίως των δώρων σε πρώτη φάση, με συμμαθητές τους άλλων χωρών.

·        Έδωσε κίνητρα στους μαθητές να συνεργαστούν μεταξύ τους για να ανταποκριθούν στις ανάγκες ενός προγράμματος μεγάλης εμβέλειας.

·        Έφερε (στο Αφιόν) και θα φέρει τους γονείς πιο κοντά στο σχολείο

·        Άνοιξε το σχολείο στην τοπική κοινωνία και τις εκπαιδευτικές αρχές.
Η κ. Μαριάννα δωρίζει στο Διευθυντή του τουρκικού σχολείο ένα αγαλματίδιο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου