Οι νέες τεχνολογίες εδώ και αρκετά
χρόνια έχουν εισβάλλει στη ζωή μας. Φυσικό επακόλουθο ήταν να εισβάλουν
και στη σχολική κοινότητα. Το γεγονός ότι τα σχολεία έμεινα κλειστά για μεγάλα
χρονικά διαστήματα, και η εφαρμογή της εξ αποστάσεως διδασκαλία συντέλεσαν ώστε
οι νέες τεχνολογίες να εδραιωθούν ως εργαλεία στην καθημερινή διδακτική
διαδικασία.
Όλοι γνωρίζουμε ότι το εκπαιδευτικό
σύστημα της χώρας μας είναι ο μεγάλος ασθενής, μιας και είναι υπερσυγκεντρωτικό
και εφαρμόζει άκρως κλειστά προγράμματα σπουδών. Κατά συνέπεια οι όροι:
αυτονομία σχολικής μονάδας, διαθεματικότητα και κριτική σκέψη μένουν μόνο στη
θεωρία.
Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς η σχολική μας μονάδα προγραμμάτισε την εφαρμογή νέων καινοτόμων δράσεων. Η εκπαιδευτική ρομποτική φυσικά δεν μπορεί να απουσιάζει από τις αυτές τις δράσεις μιας και μπορεί να βρει εφαρμογή σε όλες τις σχολικές ηλικίες.
Σαν όχημα εφαρμογής χρησιμοποιούμε το
μάθημα της πληροφορικής (Τ.Π.Ε.), επειδή η πληροφορική μας δίνει τη δυνατότητα
να χρησιμοποιήσουμε τις συναρμολογούμενες, προγραμματιζόμενες ρομποτικές
συσκευές μέσα από τις οποίες τα παιδιά μπορούν να δημιουργήσουν τις δικές τους
κατασκευές και να τους δώσουν ζωή.
Κατ` αυτό τον τρόπο οι μαθητές κάθε
ηλικίας μαθαίνουν προγραμματισμό και αναπτύσσουν και άλλες χρήσιμες δεξιότητες
όπως:
·
Πνεύμα ομαδικής
εργασίας
·
Ικανότητα
επίλυσης προβλημάτων
·
Καινοτομία
(ανάλυση, σχεδίαση, υλοποίηση, δοκιμή πειραματισμός και αξιολόγηση)
·
δεξιότητες
επικοινωνίας
·
πολύτιμες
νοητικές δεξιότητες (αναλυτική και συνθετική σκέψη, δημιουργικότητα, κριτική
σκέψη κ.α)
Γενικά η εκπαιδευτική ρομποτική, ως
ενότητα της εκπαίδευσης S.T.E.M., ( Science-Επιστήμη, Technology-Τεχνολογία, Engineering (Μηχανική),
Mathematics (Μαθηματικά) ), όταν
προσεγγίζεται σαν ένα διεπιστημονικό εργαλείο που σχετίζεται με τις επιστήμες,
της πληροφορικής, της μηχανικής, της τέχνης κ.λπ., συνδυάζει
στοιχεία ανάπτυξης λογισμικού, τεχνητής νοημοσύνης, μηχανολογίας και μελέτης
της ανθρώπινης συμπεριφοράς, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην ανάπτυξη της
υπολογιστικής σκέψης, της δημιουργικότητας και άλλων δεξιοτήτων, δίνει στους
μαθητές τη δυνατότητα να προσεγγίσουν με ελκυστικό τρόπο τα γνωστικά
αντικείμενα του σχολείου.
Ακολουθούν μερικές φωτογραφίες με δημιουργίες ρομποτικής από τους μαθητές μας...
(Ρομπότ "Κατάσκοπος" με αισθητήρα κίνησης και ρομπότ " Όχημα Εξερεύνησης" με κινητήρα και αισθητήρα κίνησης)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου