Τα παιδιά, των οποίων οι γονείς διαβάζουν συχνά μαζί τους στην πρώτη τάξη του δημοτικού σχολείου, ωφελούνται μέχρι τα 15 τους χρόνια, επισημαίνει μια διεθνής μελέτη.
Μια ανάλυση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) εξέτασε τον μακροπρόθεσμο αντίκτυπο της γονικής υποστήριξης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Απορρίπτοντας τις κοινωνικές διαφορές, η μελέτη επεσήμανε ότι τα παιδιά με την πρόωρη αυτή υποστήριξη από μέρους των γονέων τους, σημείωναν καλύτερες επιδόσεις στην ανάγνωση ενώ παράλληλα υπήρχε μια ισχυρή σύνδεση μεταξύ των εφηβικών δεξιοτήτων ανάγνωσης και της πρόωρης γονικής βοήθειας.
Συζητώντας με τους γονείς
Η ανάλυση του ΟΟΣΑ, βασισμένη στους εφήβους σε 14 αναπτυγμένες χώρες, διαπίστωσε ότι η ενεργός γονική συμμετοχή στην αρχή του σχολείου ήταν μια σημαντική ώθηση για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων ανάγνωσης των παιδιών, δεξιότητες που θα διατηρούσαν έως την εφηβεία.
Κατά μέσον όρο, οι έφηβοι, που βοηθήθηκαν από τους γονείς τους στην ανάγνωση κατά την έναρξη της πρώτης τάξης του δημοτικού σχολείου, προπορεύονταν κατά έξι μήνες στα επίπεδα ανάγνωσης στην ηλικία των 15 ετών.
Η έκθεση υπογραμμίζει ότι οι γονείς δεν έπρεπε να είναι ιδιαίτερα μορφωμένοι ενώ το σημαντικό σημείο είναι ότι οι γονείς διάβαζαν βιβλία τακτικά με τα παιδιά τους – αρκετές φορές εβδομαδιαίως – και ότι συζητούσαν μετά μαζί για αυτό που διάβαζαν.
Αυτή η γονική συμμετοχή προσπέρασε άλλα κοινωνικά μειονεκτήματα και σε μερικές χώρες θα μπορούσε να αντιπροσωπεύσει ένα πλεονέκτημα μεγαλύτερο του ενός έτους στα επίπεδα ανάγνωσης στην ηλικία των 15, συγκρινόμενο με τα παιδιά των οποίων οι γονείς διάβαζαν σπάνια βιβλία μαζί με τα παιδιά τους.
Οι καθημερινές οικογενειακές συναθροίσεις, όπου γονείς και παιδιά μιλούν μεταξύ τους, θα μπορούσαν να επηρεάσουν τη σχολική απόδοση, επισημαίνει η έρευνα. «Τρώγοντας κύρια γεύματα μαζί γύρω από το τραπέζι και ξοδεύοντας χρόνο απλά μιλώντας με τα παιδιά, αποτελούν δραστηριότητες που συνδέονται επίσης με σημαντικά καλύτερες αναγνωστικές επιδόσεις των μαθητών στο σχολείο» υπογραμμίζει η έκθεση του ΟΟΣΑ.
Πηγή: OECD
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου