Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2015

Στο καταφύγιο της Άνω Μηλιάς...

Στο καταφύγιο της Άνω Μηλιάς, υψόμετρο 1.050 μέτρα, βρέθηκαν σήμερα (24/11) οι μαθητές των δύο τμημάτων της Στ' τάξης του Σχολείου μας και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί...

Μετά από μια διαδρομή 40 λεπτών με το λεωφορείο, ανεβήκαμε στο ορεινό χωριό και αφού επισκεφτήκαμε το καταφύγιο του ΕΟΣ, στη συνέχεια περπατήσαμε μια πολύ όμορφη διαδρομή στο δάσος με τις οξιές, με τελικό προορισμό το σημείο όπου πριν από 18 χρόνια (17/12/1997) έπεσε το ρωσικό αεροπλάνο «Γιάγκοβλεφ»...

Το εξαιρετικό φθινοπωρινό τοπίο, μάς απορρόφησε και ξεχάσαμε την όποια κούραση υπήρχε από το περπάτημα αρκετών χιλιομέτρων! Επιστρέφοντας στο καταφύγιο, γευματίσαμε και στη συνέχεια ακολούθησε βόλτα μέσα στο γραφικό χωριό. Περάσαμε από την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου, της Αγίας Παρασκευής και του Αγίου Κοσμά, όπου είχαμε την ευκαιρία να δούμε το μεταλλικό σταυρό που άφησε εκεί ο Πατρο-Κοσμάς ο Αιτωλός, σώζοντας –σύμφωνα με την παράδοση το χωριό- από μια φοβερή επιδημία χολέρας!

Είδαμε τα ερείπια του πύργου των Λαζαίων (κατασκευάστηκε τον 17ο αιώνα) και απολαύσαμε την εκπληκτική θέα του κάμπου της Πιερίας, της θάλασσας στο βάθος, τον Όλυμπο και τα Πιέρια όρη.

Το βράδυ διανυκτερεύσαμε στο καταφύγιο –πρωτόγνωρη εμπειρία για τα παιδιά- και το πρωί είχε εγερτήριο νωρίς και επιστροφή στη βάση μας, το 12ο Δημοτικό Σχολείο...