Σάββατο 24 Νοεμβρίου 2012

Στο καταφύγιο του Ε.Ο.Σ. (Ά. Μηλιάς)

Όπως συνηθίζουμε τα τελευταία χρόνια, έτσι και φέτος, οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης ανέβηκαν και διανυκτέρεψαν, συνοδευόμενοι από τους εκπαιδευτικούς τους, στο καταφύγιο του Ε.Ο.Σ. στην Άνω Μηλιά. Σύμμαχός μας ο θαυμάσιος καιρός και η δίψα μας για γνώση, εμπειρία και… περιπέτεια. Πραγματοποιήσαμε δύο πορείες. Το πρωί κάναμε τη μεγάλη πορεία μας μέχρι το σημείο όπου βρίσκεται το μνημείο των αδικοχαμένων επιβατών του ουκρανικού αεροσκάφους “Γιάκοβλεφ”. Στήθηκε εκεί για να μας θυμίζει τη μεγάλη τραγωδία του αεροπορικού δυστυχήματος στις 17 Δεκεμβρίου 1997.
Στη διαδρομή μαζέψαμε μανιτάρια και θαυμάσαμε το μεγαλείο του δάσους λίγο πριν το χειμώνα. Σε όλη τη διαδρομή  μας συνόδευε ο διαπεραστικός ήχος του αλυσοπρίονου. Συναντήσαμε δύο συντροφιές υλοτόμων οι οποίες είχαν συγκεντρώσει μεγάλες ποσότητες ξυλείας (οξιές) στην άκρη του δρόμου. Ας όψεται η τιμή του πετρελαίου που γίνεται αιτία και αφορμή για την υπερβολική υλοτόμηση.
Το απόγευμα περιηγηθήκαμε μέσα στον οικισμό της Άνω Μηλιάς με τα πολλά εξοχικά. Μας έκανε εντύπωση γιατί δεν παρουσίαζε σημάδια ζωής. Οι καμινάδες των τζακιών  δε βγάζανε καπνό, γεγονός που έκανε φανερή την απουσία των ιδιοκτητών. Εν τω μεταξύ έπεσε πυκνή ομίχλη και το τοπίο έγινε πιο υποβλητικό. Σε μισή ώρα περίπου δτάσαμε στο εκκλησάκι του Κοσμά του Αιτωλού. Ανάψαμε ένα κεράκι, θαυμάσαμε το τοπία και μαζέψαμε πολλά κάστανα.
Η ανηφόρα στην επιστροφή ήταν πολλή δύσκολη. Ανάσα μας έδωσε μια καταπληκτική παιδική χαρά την οποία διατηρεί και φροντίζει ο σύλλογος του οικισμού. Όταν επιστρέψαμε παρακολουθήσαμε την επίδειξη ενός σύγχρονου ορειβατικού εξοπολισμού από τον πρόεδρο του Ε.Ο.Σ. κ. Θόδωρο και στήσαμε μια σκηνή. Το έργο το ανέλαβε ο Χάρης και μας εξέπληξε με την ικανότητά του αυτή. Ήταν άψογος!!!
Και το βράδυ που ακολούθησε είχε ενδιαφέρον. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας έψησαν σουβλάκια που αποτέλεσαν και το βραδινό μας γεύμα. Αφού συμμαζέψαμε τα πιάτα ακολούθησε η ψυχαγωγία. Φρόντισε γι αυτήν ο κ. Στάθης με το μπουζούκι του…
Αργά το βράδυ  πέσαμε για ύπνο και σήμερα πρωί πρωί πήραμε το δρόμο της επιστροφής…