Την επόμενη φορά που θα θελήσετε να στολίσετε την τάξη σας με ζωγραφιές, χειροτεχνίες, χάρτες, κουτάκια ή παιχνίδια, ξανασκεφτείτε το.
Μία νέα έρευνα συμπέρανε ότι οι βαριά διακοσμημένες αίθουσες διδασκαλίας είναι πιθανό να κάνουν μεγαλύτερο κακό στη συγκέντρωση των μαθητών παρά καλό.
Σύμφωνα με τον Αμερικάνικο Οργανισμό για την Ψυχική Υγεία, οι αίθουσες με «βαριά» διακόσμηση συμβάλλουν αρνητικά στη συγκέντρωση και την διαδικασία μάθησης των παιδιών. «Σίγουρα, τα παιδιά μαθαίνουν όταν έχουν σχεδιαγράμματα, χάρτες, ζωγραφιές και χρώματα γύρω τους, αλλά η υπερβολή δεν βοηθά», τονίζουν οι ερευνητές.
Τα πολλά και ταυτόχρονα ερεθίσματα αποσπούν το παιδί και επηρεάζουν τη συγκέντρωσή του στη διάρκεια της σχολικής ημέρας. Όπως αποδείχθηκε στην έρευνα, οι μαθητές που φοιτούσαν σε αίθουσες με υπερβολική διακόσμηση ήταν πιθανότερο να κοιτούσαν τους χάρτες, τις πολλές ζωγραφιές, τα διάφορα χρώματα και σχήματα και όχι να δίνουν την προσοχή στο δάσκαλο ή τη δασκάλα τους. Συγκεντρώνονταν δυσκολότερα και περνούσαν περισσότερη ώρα σκεπτόμενοι άλλα πράγματα.
Ο Δρ. Fisher, υπεύθυνος της έρευνας και καθηγητής ψυχολογίας στο Κολλέγιο Κοινωνικών και Ανθρωπίνων Επιστημών του Dietrich στην Πενσυλβάνια των ΗΠΑ, εξήγησε ότι «Τα νέα παιδιά ξοδεύουν αρκετές ώρες την ημέρα στην αίθουσα διδασκαλίς και εμείς αποδείξαμε πώς αυτό το περιβάλλον πολλαπλών εικόνων που - ίσως - έχουν γύρω τους επηρεάζει το πώς εκείνα μαθαίνουν. Σε καμία περίπτωση η έρευνά μας δεν δίνει την λύση στο πρόβλημα της εκπαίδευσης, αλλά είναι ένα στοιχείο. Περισσότερη διερεύνηση πάνω στο θέμα είναι απαραίτητη».
Το δείγμα της έρευνας
Στην έρευνα συμμετείχαν 24 μαθητές νηπιαγωγείου, οι οποίοι τοποθετήθηκαν σε μία αίθουσα για έξι μαθήματα στα οποία διδάχτηκαν πράγματα που δεν ήξεραν. Τρία μαθήματα έγιναν σε μία έντονα διακοσμημένη αίθουσα και τρία σε μία λιγότερο διακοσμημένη. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ενώ οι μαθητές έμαθαν πράγματα διδασκόμενοι και στα δύο «σκηνικά», τα πήγαν καλύτερα όταν διδάχτηκαν στην αίθουσα με την λιγότερη διακόσμηση.
Πηγή: moms.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου