Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2015

Επόπτης Εφημερίας!



Ένας πρωτοποριακός θεσμός, θα εφαρμοστεί από αύριο (30/9) στο Σχολείο μας, αυτός του επόπτη εφημερίας!
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα, το οποίο θα αναλάβουν σχεδόν εξ ολοκλήρου οι μαθητές των μεγάλων τάξεων (E' & Στ'), με τα παιδιά να αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο στη σωστότερη συμπεριφορά όλων των μαθητών του Σχολείου μας, κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, ώστε να αποφευχθούν πιθανά ατυχήματα!
Φυσικά δίπλα στα παιδιά θα σταθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου και ιδιαίτερα οι καθημερινοί επιτηρητές του αύλειου χώρου (τρεις).

Το πρόγραμμα είχε ξεκινήσει να εφαρμόζεται πιλοτικά από τα τέλη της περσινής σχολικής χρονιάς, αλλά φέτος θα πάρει μια πιο ολοκληρωμένη μορφή και θα έχει φυσικά μεγαλύτερη διάρκεια.
Για το λόγο αυτό λοιπόν, σήμερα συγκεντρώθηκαν όλα τα τμήματα στην αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων, ώστε να συζητηθεί το θέμα και να κανονιστούν οι τελευταίες λεπτομέρειες για την εφαρμογή της καινοτόμου αυτής δράσης!  
Ποιες είναι λοιπόν οι αρμοδιότητες του Επόπτη εφημερίας:
Ακούει, παρατηρεί, παρακολουθεί, βοηθά, προσέχει, προσπαθεί, ενημερώνει, ειδοποιεί, προλαμβάνει, μαθαίνει, φροντίζει, μεριμνά, προστατεύει, συνοδεύει, κυκλοφορεί, ενδιαφέρεται για το σχολείο και την ομαλή λειτουργία του.
Ειδικότερα :

Ασφάλεια -Συμπεριφορά
* Παρατηρεί τα παιδιά την ώρα του διαλείμματος και επεμβαίνει με ευγένεια όπου χρειάζεται 
* Συμβουλεύει τα μικρότερα παιδιά για να αποφεύγουν τα ατυχήματα.
*  Σε περίπτωση καβγά, επεμβαίνει, νουθετεί, συμβουλεύει τα παιδιά να λύσουν την όποια διαφωνία τους.
* Ενημερώνει τον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό για ό,τι αρνητικό υποπέσει στην αντίληψη του.
* Παροτρύνει τα παιδιά, που ανεβαίνουν στα κάγκελα ή στα πεζούλια του κήπου να κατέβουν κάτω γιατί κινδυνεύουν.
* Βοηθά όποιο παιδί βλέπει να είναι πεσμένο ή χτυπημένο στον αύλειο χώρο και φυσικά  ενημερώνει άμεσα τους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς.
* Επιβλέπει τα παιδιά την ώρα που ανεβαίνουν ή κατεβαίνουν τις σκάλες μετά το χτύπημα του κουδουνιού και παρατηρεί, όποιο δε λειτουργεί ορθά.
* Παρατηρεί και προλαμβάνει κάποιο ατύχημα , συμβουλεύοντας τα παιδιά να έχουν καλύτερη συμπεριφορά ή να είναι πιο ήσυχα
* Παρακολουθεί το πίσω μέρος του σχολείου και αποτρέπει τα παιδιά να παίζουν εκεί.
* Συμβουλεύει τα παιδιά να περνούν το χρόνο τους αγαπημένα, ήρεμα και να αποφεύγουν τις βρισιές και τους καβγάδες.
* Βοηθά τα μικρότερα παιδιά σε ότι τους ζητηθεί.
* Παρακολουθεί και προστατεύει τα παρκαρισμένα ποδήλατα των συμμαθητών/τριών.
Καθαριότητα Υγεία
* Παρατηρεί και αποτρέπει ευγενικά τα παιδιά να πετούν χαρτιά ή σκουπίδια μέσα κι έξω από το σχολείο.
* Ενδιαφέρεται και φροντίζει τα λουλούδια μέσα κι έξω από το διδακτήριο.
* Συμβουλεύει και παρατηρεί τα παιδιά να μη λερώνουν με τα παπούτσια ή τα χέρια τους, τους τοίχους.
* Ειδοποιεί αν δει γεμάτους κάδους σκουπιδιών.
* Φροντίζει και παρατηρεί ώστε οι βρύσες να είναι κλειστές και καθαρές.
* Φροντίζει να είναι όλα τα παιδιά έξω από το διδακτήριο την ώρα του διαλείμματος.
* Ενδιαφέρεται και παρακολουθεί διακριτικά την κίνηση στις τουαλέτες, ώστε να διατηρούνται καθαρές και να μη γίνονται χώρος συνάντησης και παιχνιδιού.
* Παρακολουθεί και φροντίζει να διατηρούνται σώες οι ανακοινώσεις και οι εργασίες των παιδιών .
* Εποπτεύει ώστε να μην αφήνουν τα παιδιά τα προσωπικά τους αντικείμενα και ρούχα στην αυλή την ώρα της γυμναστικής ή στα διαλείμματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου