Η δυσλεξία είναι
ειδική μαθησιακή διαταραχή, που εκδηλώνεται ως δυσκολία στην εκμάθηση της
ανάγνωσης , της γραφής και της ορθογραφίας.
Στην ηλικία 5-6
ετών τα παιδιά καλούνται για μερικές ώρες κάθε μέρα να ξεχάσουν την ξεγνοιασιά
και την ανεμελιά της ηλικίας τους και να λειτουργήσουν μέσα στους κανόνες του
σχολικού περιβάλλοντος τους. Κατά την περίοδο αυτή η ικανότητα του παιδιού να
μάθει και να κατακτήσει είναι ιδιαίτερα
αναπτυγμένη. Ωστόσο, το ποσοστό της σχολικής αποτυχίας αγγίζει το 35%. ¨ένας
από τους παράγοντες που να ευθύνονται για την
κακή σχολική επίδοση ίσως είναι
και η δυσλεξία. Εμφανίζεται συχνά σε παιδιά φυσιολογικής νοημοσύνης, που
έχουν επαρκείς ευκαιρίες για μάθηση και καλό κοινωνικό-πολιτιστικό περιβάλλον.
Πως θα
καταλάβετε ότι το παιδί σας είναι δυσλεκτικό αν κατά την ανάγνωση:
•Διαβάζει
αργά-συλλαβιστά, δείχνει με το δάχτυλο, χάνει τη σειρά ή την παράγραφο στο
βιβλίο.
•Προσθέτει γράμματα
, συλλαβές ή και λέξεις(ταπέζι αντί τραπέζι)
•Αντικαθιστά
γράμματα και συλλαβές ή λέξεις (πχ. μαμά αντί μητέρα)
•Επαναλαμβάνει
συλλαβές, λέξεις ή προτάσεις δεν χρησιμοποιεί σημεία στίξης.
Εξαιτίας αυτών
των δυσκολιών στην ανάγνωση δυσκολεύετε να αποδώσει σύμφωνα με τις δυνατότητες
του. Συχνά, η προφορική του έκφραση είναι φτωχή.
Στην γραφή
παρατηρούνται:
•Κακογραφία
•Αντικαταστάσεις
φθόγγων (πχ. γέρι αντί χέρι)
•Καθρεφτική
γραφή των γραμμάτων(πχ. 3 αντί ε)
•Κατάργηση ορίων
ανάμεσα στις λέξεις(πχ(οπατεραςμου αντί
ο πατέρας μου)
•Παραλείψεις ή
προσθέσεις γραμμάτων, συλλαβών ή λέξεων(πχ των κήπων αντί των κήπων, τον καφές
αντί του καφέ)
•Ορθογραφικά
λάθη κατάληξης ακόμα κι αν γνωρίζει τους κανόνες της γραμματικής.
Βεβαίως , ο
αριθμός των συμπτωμάτων και η ένταση τους ποικίλουν από άτομο σε άτομο. Σύμφωνα
με νεότερες έρευνες οι δυσλεκτικοί εμφανίζουν λαμπρές επιδόσεις στην ζωγραφική,
στην μουσική στον αθλητισμό, στο μηχανικό και τεχνικό τομέα. Ωστόσο, η συνεχής
βίωση της σχολικής αποτυχίας γεννά δυσλεκτικούς μαθητές με χαμηλή αυτοεκτίμηση,
ανασφάλεια και αρνητικά συναισθήματα για
το σχολικό περιβάλλον. Συχνά τα παιδιά αυτά γίνονται επιθετικά ή αποσύρονται.
Έτσι λοιπόν η
έγκαιρη διάγνωση της δυσλεξίας, καθώς και ο βαθμός βελτίωσης εξαρτάται από το
χρόνο έναρξης της παρέμβασης. Τέλος το πιο σημαντικό είναι αυτή παρέμβαση να
γίνετε σε εξειδικευμένα κέντρα που
διαθέτουν εκπαιδευμένη διεπιστημονική ομάδα και εφαρμόζουν ειδικά
εξατομικευμένα προγράμματα αποκατάστασης.
Η ειδική αυτή
εκπαίδευση βοηθά το δυσλεκτικό παιδί να βελτίωση της ακαδημαϊκές επιδόσεις του
και να ενισχύσει την ψυχοσυναισθηματική ισορροπία.
http://ebiskoto.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου