Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2016

Επιμορφωτική ημερίδα...


Στα ... θρανία καθίσαμε σήμερα (30/3) οι εκπαιδευτικοί του 12ου Δημοτικού Σχολείου και οι συνάδερφοι του Σχολείου της Ανδρομάχης.
Ο λόγος ήταν το πολύ ενδιαφέρον σεμινάριο που διοργάνωσε ο σχολικός σύμβουλος της 4ης εκπαιδευτικής περιφέρειας, κος Κώστας Δαραής, με θέμα την αντιμετώπιση δύσκολων συμπεριφορών μαθητών!
Στην ημερίδα παρουσιάστηκαν τεχνικές και στρατηγικές αντιμετώπισης δύσκολων συμπεριφορών με βάση τρία θεωρητικά μοντέλα: α) το συμπεριφορικό, β) το κοινωνιογνωστικό και γ) το οικοσυστημικό και αξιοποιήθηκαν συγκεκριμένες περιπτώσεις δύσκολων συμπεριφορών (ως μελέτες περίπτωσης).
Κατά τη διάρκεια του πρώτου δίωρου (08:30-10:00) συγκροτήθηκαν ομάδες εργασίας μέσω συγκεκριμένων βημάτων (από το άτομο στην ομάδα), με εστίαση στην ανάδειξη της σημασίας των σχέσεων για την προαγωγή καλού κλίματος στη σχολική κοινότητα και έγινε καταγραφή πραγματικών περιπτώσεων που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων που συμμετείχαν.
Κατά τη διάρκεια του δεύτερου δίωρου (10:30-12:00) έγινε αξιολόγηση συγκεκριμένων περιπτώσεων και οι ομάδες οργάνωσαν την αντιμετώπιση τους με βάση τα παραπάνω μοντέλα και τη στρατηγική της ενσυναίσθησης και πώς αυτή λειτουργικά μπορεί να εκφραστεί στο σχολικό πλαίσιο. Παράλληλα επιδιώχθηκε να προσδιοριστεί το μέτρο και η εμβέλεια παρέμβασης του εκπαιδευτικού και της σχολικής μονάδας ανάλογα με την περίπτωση.
Κατά τη διάρκεια του τρίτου δίωρου δόθηκαν συγκεκριμένα παραδείγματα περιπτώσεων δύσκολων συμπεριφορών και οι ομάδες κλήθηκαν να τις προσεγγίσουν πολυπρισματικά και να εξασκηθούν σε οικοσυστημικές τεχνικές ερμηνείας και αντιμετώπισής τους.
Η μεθοδολογία εργασίας συμπεριλάμβανε τις εξής τεχνικές: εργασία σε ομάδες, συζήτηση, παιχνίδι ρόλων-δραματοποίηση, βιωματικές ασκήσεις, εισήγηση, αναστοχασμό μέσω συγκεκριμένων εντύπων-ερωτημάτων, εικαστικές δημιουργίες, χρήση νέων τεχνολογιών (βίντεο, power point κτλ).
Στο τέλος  δόθηκε υλικό και προτάθηκε σχετική βιβλιογραφία.
Δείτε photos ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου