Τρίτη 9 Απριλίου 2013

Οδοιπορικό στην Πόλη....

Εσπερινός στο Ι. Ναό του Α. Γεωργίου (Πατριαρχείο)

Επιτέλους έφτασε η πολυπόθητη μέρα για την Κωνσταντινούπολη. Αναχωρήσαμε Πέμπτη βράδυ και φτάσαμε ξημερώματα Παρασκευής. Πρώτος προορισμός ο Ιππόδρομος, που φυσικά απέμειναν μόνο τα ερείπια. Στη συνέχεια πήγαμε στο μπλε τζαμί και εντυπωσιαστήκαμε  με την αρχιτεκτονική του. Θέλαμε να μπούμε μέσα αλλά δεν επιτρέπονταν.
     Επόμενος προορισμός ήταν η Αγία Σοφία. Τα αισθήματά μου ήταν ανάμεικτα. Με το που αντίκρισα την κεντρική πύλη ανατρίχιασα σκεπτόμενη ότι από αυτή την πύλη πέρασαν οι Βυζαντινοί αυτοκράτορες. Εξαιρετικά ήταν τα ψηφιδωτά ειδικά της Παναγίας με το Χριστό και του Χριστού με τον Ιωάννη τον Βαπτιστή. Ένοιωσα οργή που έσβησαν τα εξαπτέρυγα και την θέση τους πήραν τα αφιερωμένα τάματα στους εκάστοτε σουλτάνους.
       Αμέσως μετά καταλήξαμε στο μοναστήρι της Ζωοδόχου Πηγής όπου βρίσκονται οι τάφοι των πατριαρχών. Ακολούθησε το ελληνικό σχολείο   Ζάππειο όπου το καλωσόρισμα τους ήταν εγκάρδιο .Μετέπειτα ανταλλάξαμε απόψεις και ιδέες και υποσχεθήκαμε να κρατήσουμε επαφή μέσω διαδικτύου. Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για ξεκούραση.
       Την επόμενη μέρα  επισκεφτήκαμε το παλάτι του Ντολμά Μπαχτσέ όπου εκεί εντυπωσιάστηκα με το εξωτερικό  και το εσωτερικό μέρος του παλατιού. Ο ξεναγός ήταν αρκετά φιλικός, οι γνώσεις του ποικίλες, γνώριζε καλά την τούρκικη γλώσσα όπως και την ελληνική.

Επόμενος σταθμός η βόλτα στο Βόσπορο όπου είδαμε και τις δύο πλευρές της Κωνσταντινούπολης (Ευρωπαϊκή-Ασιατική) καθώς και τις τρεις γέφυρες του Βοσπόρου. Ύστερα είχε σειρά η Μονή της Χώρας με τα καλύτερα ψηφιδωτά.
 Επόμενη στάση το  Οικουμενικό Πατριαρχείο όπου εκκλησιαστήκαμε και πήραμε την ευλογία του Πατριάρχη. Αισθάνθηκα δέος και συγκίνηση στην «κλειστή» πόρτα του απαγχονισμένου Πατριάρχη. Μετά πήγαμε στην μεγάλη αγορά «Καπαλί Τσαρσί» με τα 4000 μαγαζιά της. Τέλος πήγαμε  στη μεγάλη φωταγωγημένη πλατεία «Ταξίμ» για φαγητό. Εντύπωση μου έκανε ο πολύς κόσμος και συνάμα αισθάνθηκα φόβο μήπως μου συμβεί κάτι, γι αυτό κρατούσα συνέχεια το χέρι της μητέρας μου.
   Τρίτη και τελευταία  μέρα επισκεφτήκαμε τη Μονή των Βλαχερνών όπου εκεί εψάλλει ο Ακάθιστος Ύμνος για πρώτη φορά. Προσκυνήσαμε και ψάλλαμε κι εμείς τον Ακάθιστο Ύμνο. Στη συνέχεια πήγαμε στην Αιγυπτιακή αγορά με τα περίφημα μπαχαρικά και λουκούμια.
Προς το μεσημεράκι επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο και πήραμε το δρόμο για την επιστροφή. Εντύπωση μου έκανε που έβλεπα συνέχεια την Τούρκικη σημαία.
Αυτό το ταξίδι θα μου μείνει αξέχαστο για τα αξιοθέατα που είδα και αυτά που άκουσα. Αν μου δινόταν η ευκαιρία  θα ήθελα να το επαναλάβω.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ  ΚΑΚΟΥΛΙΔΟΥ  Ε1
Φωτογραφία από την κρουαζιέρα μας στο Βόσπορο