Κυριακή, 1 Φεβρουαρίου 2015

Διαθεματική προσέγγιση της χρήσης των επιθέτων, των μετοχών με λειτουργία επιθέτων και των αιτιολογικών προτάσεων.


Η υλοποίηση του παρακάτω σχεδίου εργασίας
 (project)  που θα περιγράψω βασίστηκε α) στη διαθεματική προσέγγιση διδασκαλίας του γραμματικού φαινομένου και β) στη χρήση της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου διδασκαλίας. Οι δύο παραπάνω παράμετροι υλοποίησης προσάρμοσαν τους στόχους και επέφεραν ανάλογα θετικά αποτελέσματα όπως αναφέρονται στη σχετική βιβλιογραφία.

Η γλώσσα καταρχήν νοείται σαν το σύστημα επικοινωνίας των ανθρώπων. Επιπλέον, ο χειρισμός της γλώσσας προάγει και τη δημιουργική και κριτική σκέψη των μαθητών/τριών. Αν προσθέσουμε το γεγονός ότι η γλώσσα συνιστά φορέα και μέσο υλοποίησης των σκοπών των υπόλοιπων μαθημάτων, και παράλληλα αντιμετωπίζεται ως μέσο δράσης και αλληλεπίδρασης των ανθρώπων όπως και μέσο κατανόησης, έκφρασης, περιγραφής και δημιουργίας της πραγματικότητας θέλησα να προσεγγίσω τα παρακάτω αντικείμενα αξιοποιώντας μια διαθεματική θεώρηση.

ΓΛΩΣΣΑ
Ενότητα 4:  Τα ζώα που ζουν κοντά μας
Διδακτικοί στόχοι:
·        Να  μάθουν τα παιδιά να περιγράφουν ζώα.
·        Να μάθουν να μιλούν σωστά για τη συμπεριφορά των ανθρώπων προς τα ζώα.
·        Να μάθουν να χρησιμοποιούν τα επίθετα, τις μετοχές με λειτουργία επιθέτου και τις αιτιολογικές προτάσεις.
·        Να επικοινωνούν, να εκφράζουν τα συναισθήματά τους και να παράγουν  περιγραφικά κείμενα.
Προτεινόμενες δραστηριότητες:
·        Παραγωγή γραπτού λόγου μέσα από ομαδοσυνεργατικό σχήμα διδασκαλίας με θέμα: Η φιλία
·        Παραγωγή γραπτού λόγου: Περιγράφω τις ωραιότερες στιγμές μου με τα ζώα. (ατομική εργασία) (1), (2)
·        Μελετάμε προσεκτικά την είδηση από την εφημερίδα που υπάρχει στη σελίδα 34 του τετραδίου εργασιών και χαρακτηρίζουμε με την ομάδα μου τον κ. Καρούσο. Αιτιολογούμε την άποψή μας. (8), (9), (10)
·        Δημιουργία πολυτροπικού κειμένου: Οδηγίες προς ζωόφιλους (ατομική εργασία) (3), (4), (5), (6), (7)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Ενότητα 3:  Σύγκριση κλασμάτων

ΙΣΤΟΡΙΑ
Ενότητα Β΄: Η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία μεταμορφώνεται
(ανακεφαλαίωση της ενότητας)
·        Να  ενδιαφερθούν τα παιδιά για την καθημερινή ζωή των ανθρώπων στα βυζαντινά χρόνια.
·        Να  μάθουν να προβαίνουν σε συσχετισμούς, αξιολογήσεις και δυνητικές γενικεύσεις καταλήγοντας στη δική τους καθημερινότητα.
Προτεινόμενες δραστηριότητες:
·        Πώς κρίνετε το βυζαντινό σύστημα εκπαίδευσης κατά τον 4ο και 5ο αι. μ.Χ.; Το συσχετίζω με το σημερινό εκπαιδευτικό μας σύστημα. (13), (14)
·        Για ποιους λόγους θα ήθελα να ζήσω στο Βυζάντιο αυτή τη χρονική περίοδο; Αιτιολογώ την άποψή μου. (11), (12)
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
 Τίτλος μαθήματος: 1.5 Επιμονή και υπομονή στον αγώνα
·        Να  κατανοήσουν τα παιδιά τι σημαίνουν τα επίθετα επίμονος , συμπαραστάτης, θαρραλέος, συντροφικός άνθρωπος μέσα από το περιστατικό της θεραπείας του παραλυτικού της Καπερναούμ.
·        Να  κατανοήσουν τα παιδιά τι σημαίνουν τα επίθετα υπομονετικός, αισιόδοξος, αγωνιστικός άνθρωπος μέσα από το περιστατικό της θεραπείας του περιστατικού της Βηθεσδά.
·        Να μάθουν να αξιοποιούν τα παραπάνω επίθετα στον προφορικό και γραπτό τους λόγο.
Προτεινόμενη δραστηριότητα:
·        Πώς θα χαρακτηρίζατε τους δύο παραλυτικούς ανθρώπους του μαθήματος; Αιτιολογώ την άποψή μου; (εργασία σε ομάδες)
                           
                                                   Κουτσουρά Ζωή
                                                            Δασκάλα της Ε΄1



Ακολουθούν ενδεικτικές εργασίες των μαθητών/τριών
                     (1), (2)






         (3), (4), (5), (6), (7)





                 (8), (9), (10)
















        (11)

       (13)


 







     (12)

   (14)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου